ID: 722
Holtkamper Flyer
Geen aanbiedingen geplaatst
Omschrijving
Onze vouwwagen staat alweer een paar jaar ongebruikt in de stalling, tegenwoordig gaan we op de fiets weg. Het is een oud beestje, rond 1990, misschien nog ouder. Toen we hem kochten bleek het deksel rot te zijn. Een nieuwe bij Holtkamper was me te duur dus heb ik er een gemaakt uit 1 grote plaat watervast okoumé en bekleed met vinyl. Dat werkt prima. Ergens zijn we ook het luikje achterop verloren, maar een passend stuk multiplex en een houtschroef heeft dat opgelost.
Het tentdoek is door de vorige eigenaar op een paar plekjes gerepareerd, we hebben in monster buien gestaan en altijd droog gebleven. Ten slotte is de rits van de deur die in de luifel geritst kan worden versleten en wil nog wel eens kuren geven.
Dan alle pro's. De tent is heel compleet met een erker voor in de hoek van de luifel en een schort voor de zijkant van de kar, een kuipzeil voor onder de luifel. Een disselkeuken met een stokoude koelbox op stroom (gas kan ook, nooit geprobeerd) die het nog altijd goed doet.
Ik heb nog twee kantelbeugels erbij om de kar op z'n kant op te slaan.
De originele kussens voor het zitje en de tafel zijn er nog bij.
En wat je er ook bijkrijgt is het heerlijke tent gevoel van de Holtkamper, alsof je een bedoeïen bent, met een beetje fantasie.
Zolang als wij de Holtkamper hebben staat hij droog in de stalling en is altijd droog weggezet.
Uiteindelijk als de tent echt op is hou je nog een prima geremd Alko chassis over als basis. Maar er zitten nog wel wat jaren in de oude flyer.
Bieden mag en kijken ook, maar wel graag serieus.
Het tentdoek is door de vorige eigenaar op een paar plekjes gerepareerd, we hebben in monster buien gestaan en altijd droog gebleven. Ten slotte is de rits van de deur die in de luifel geritst kan worden versleten en wil nog wel eens kuren geven.
Dan alle pro's. De tent is heel compleet met een erker voor in de hoek van de luifel en een schort voor de zijkant van de kar, een kuipzeil voor onder de luifel. Een disselkeuken met een stokoude koelbox op stroom (gas kan ook, nooit geprobeerd) die het nog altijd goed doet.
Ik heb nog twee kantelbeugels erbij om de kar op z'n kant op te slaan.
De originele kussens voor het zitje en de tafel zijn er nog bij.
En wat je er ook bijkrijgt is het heerlijke tent gevoel van de Holtkamper, alsof je een bedoeïen bent, met een beetje fantasie.
Zolang als wij de Holtkamper hebben staat hij droog in de stalling en is altijd droog weggezet.
Uiteindelijk als de tent echt op is hou je nog een prima geremd Alko chassis over als basis. Maar er zitten nog wel wat jaren in de oude flyer.
Bieden mag en kijken ook, maar wel graag serieus.